Wednesday, June 20, 2012

کاش آنقدر که برای جان دادن یک انسان سحر خیز و وظیفه شناس بودیم، برای استقرار دموکراسی هم کوشا بودیم

عکسها و تصاویر گویای همه چیز هستند و احتیاجی به توضیح اضافه ندارند اما  با دیدن این تصاویر سوالی که بوجود میآید این است که آیا ما با این سطح فرهنگ و شعور لیاقت داشتن حکومتی بهتر از این را داریم؟
آیا کشوری را سراغ دارید که در آن  مردمی باشعور زندگی میکنن و برای دیدن اعدام از ساعت 4 صبح مکان رزرو کنند؟
آیا به این نتیجه نمیرسید که ما سالهای سال با یک حکومت دموکرات و و تابع قانون فاصله داریم؟
آیا فکر میکنید با یک انقلاب چند ماهه و سرنگونی رژیم اسلامی میتوان آینده خوب و خوشی را برای این مردم متصور بود؟
و آیا...
امیدورام که غالب مردم ایران چنین طرز فکری نداشته باشند و اینها معدود افرادی باشند که ساعت 4 صبح برای اعدام افرادی حضور به هم رسانیدند!. انسانهای متمدن حتی برای کشتن یک حیوان زمین و زمان را به هم میدوزند چه رسد به یک انسان. قصدم  دفاع از متجاوزین به مردم نیست اما مگر درکشورهای دیگر اینچنین افرادی در جامعه وجود ندارند؟ مگر آنها برای مجازات آنها اینچنین متوحش رفتار میکنند؟ مگر نه اینکه میگویند اگر باد بکاری طوفان درو میکنی آیا این چنین رفتار وحشیانه و چندش آوری کاشتن باد نیست؟
آیا با اعدام این افراد تجاوز و قتل و کلاهبرداری و جنایت از این کشور رخت خواهد بست؟ مگر در کشوری مثل سوئیس مجازات اعدام دارند؟ اگر ندارند پس چرا یک دهم کشور ما جرم و بزه ندارند؟
آیا وقت آن نرسیده که بجای ترویج خشونت بیایم ریشه یابی کنیم و این مشکلات اجتماعی را از پای بست نابود کنیم ؟

 

5 comments:

Anonymous said...

برای این مردم واین دولت باید اشک ریخت که اینقدر عقب مانده و بی خرد هستند...سرداری با پنچ زن لخت...ملیاردها دزدی از مردم....و اعدام مردم عادی با هزاران نام و بهانه...آدم کشی با نام خدا ...ای کاش من در ایران متولد نشده بودم ...ای کاش من یک روستایی در کره جنوبی...ژاپن یا برزیل بودم اما ایرانی نبودم...

آلفرد said...

خامی است اگر تصور کنیم این اعدام ها تنها مجازات مجرمان است. فراتر از آن باید نگریست. حکومت به این اعدام ها به چشم ابزاری برای زهر چشم گرفتن از مردم و تزریق وحشت و اختناق به جامعه استفاده میکند. خوب به یاد داریم که در تیر ۸۸ در اوج اعتراض ها در قالب جنبش سبز، تعداد اعدام ها به یکباره بسیار زیاد شد و بیست سی نفر در عرض یک ماه اعدام شدند! این حضور مردم برای تماشا کردن اعدام هم واقعا چیزی است که برای من تعجب آور است. من خودم یک بار از روی کنجکاوی رفتم و دیدم، اما بعد از آن دیگر نرفتم. امیدوارم این افراد هم اولین و آخرین بارشان بوده باشد و تنها از روی کنکاوی رفته باشند. البته بردن بچه ها کار صحیحی نیست!

Anonymous said...

مملکت شده سرزمین زامبی ها ...این مردم مسخ شده ...بهتر از این نمیشن ..خلایق هرچه لایق

Anonymous said...

تا این ملت را داریم همینه

Anonymous said...

باعث تأسف هست چنین صحنه هائ. جمهوری اسلامی به خوبی‌ میدونه که این اعدام‌ها تماشاچی داره و اگر نه اونها رو به نمایش نمیگذاشت. تفریح مردم شده دیدن کشته شدن انسان ها. ما اینقدر در گذشته خودمون غرق شدیم که از حالمون بی‌خبر هستیم. همش میگیم ما فرزندان کوروش و داریوش هستیم و از تمدن بزرگ. بی‌ تمدنی از این بیشتر که بخوایم از یک ستون بالا بکشیم که مردن یک انسان رو بهتر ببینیم؟ اگر این کار در یک کشور متمدن اجرا میشد، یک روز طول نمیکشید که دولتش پائین کشیده بشه. فکر می‌کنین این رژیم در نروژ یا سوئیس دو روز دوام میاورد؟ اگه نه، چرا؟ از نظر من دلیلش این هست که جامعه ما آگاه نیست و بی‌ تمدن هستیم. اگر این رژیم هم فردا کنار بره، فرق زیادی نمیکنه تا اینکه ما بتونیم متمدن بشیم و دست از وحشیگری برداریم.

Post a Comment

Newer Posts Older Posts